3D Math Primer for Graphics and Game Development

3D Math Primer for Graphics and Game Development Fletcher Dunn...


Compartilhe


3D Math Primer for Graphics and Game Development





This engaging book presents the essential mathematics needed to describe, simulate, and render a 3D world. Reflecting both academic and in-the-trenches practical experience, the authors teach you how to describe objects and their positions, orientations, and trajectories in 3D using mathematics. The text provides an introduction to mathematics for game designers, including the fundamentals of coordinate spaces, vectors, and matrices. It also covers orientation in three dimensions, calculus and dynamics, graphics, and parametric curves.

Edições (2)

ver mais
3D Math Primer for Graphics and Game Development
3D Math Primer for Graphics and Game Development

Similares


Resenhas para 3D Math Primer for Graphics and Game Development (1)

ver mais
Excelente
on 11/10/10


Apesar de ser apenas introdutório, esse livro é excelente. Primeiro, pelo seu texto claro e por priorizar demonstrações matemáticas simples, mais próximas das que vemos no segundo grau. Segundo, por ser também muito rigoroso do ponto de vista de computação, explicando decisões algorítmicas e fatorando o código corretamente em classes. Esse problema é comum em outros livros da área, que fazem código funcional mas macarrônico, e o fato desse livro certamente ter sido revisado por alguém... leia mais

Estatísticas

Desejam
Informações não disponíveis
Trocam
Informações não disponíveis
Avaliações 5.0 / 1
5
ranking 100
100%
4
ranking 0
0%
3
ranking 0
0%
2
ranking 0
0%
1
ranking 0
0%

100%

0%

hablocher
cadastrou em:
09/02/2012 17:59:32

Utilizamos cookies e tecnologia para aprimorar sua experiência de navegação de acordo com a Política de Privacidade. ACEITAR